LIVE
HQ
logo hd live | Final Fantasy XIV
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Suomi
      Gamereactor
      ennakot
      Soul Calibur VI

      Soul Calibur VI

      Ensikatsaus tulevaan taistelupeliin

      Tilaa uutiskirjeemme tästä!

      * Pakollinen tieto
      HQ

      Bandai Namco isännöi taannoin Pariisissa niin sanotun Level Up -tapahtuman, jossa se esitteli tulevia pelejään. Eräs näistä oli jokin aika sitten julkistettu Souls Calibur VI. Gamereactor pääsi testaamaan demon avulla Sophitian ja Mitsurugin toimivuutta.

      Soul Calibur -sarjan fanit huomaavat välittömästi paljon tuttuja asioita. Miekalla mäiskitään, vastustajan voi lennättää areenalta ulos ja niin edelleen. Näin ollen alkuun pääsee pelkän lihasmuistin avulla. Jopa ohjaus tuntuu pääosin samalta: PS4:llä X torjuu, neliö iskee vaakasuoraan, kolmio pystysuunnassa ja ympyrällä potkaistaan. Kaikki ei kuitenkaan ole niin kuin ennenkin.

      Esimerkiksi Critical Edge on hieman erilainen verrattuna viidenteen osaan vuonna 2012. Tuolloin Critical Edge vaati neljän perusnapin painamista ennen R2-liipaisinta, joka oli helppo nakki veteraaneille, mutta hieman vaativa aloittelijoille. Nyt Critical Edge käynnistetään vain R2-liipaisimella, joka on sekä hyvä että huono asia. Hyvä juttu on tietenkin helppous päästä erikoisliikkeeseen käsiksi heti Critical Gaugen täytyttyä. Huono puoli on se, että kikkaa voi toistaa lukuisia kertoja yhden ja saman ottelun aikana juuri sen helppouden vuoksi. Erikoisliikkeeltä oppii kyllä suojautumaan, mutta yhden ja saman liikkeen "spämmi" voi muuttua tylsäksi.

      Reversal Edge on puolestaan kokonaan uusi ominaisuus. Toinen nappi hidastaa toiminnan, joka tietysti antaa enemmän aikaa reagoida tilanteeseen joko torjumalla iskun tai tekemällä itse hyökkäyksen. Uhkana on aina saada itse isku, joka tuottaa osuessaan suuren määrän vahinkoa. Näin ollen kikkaa on käytettävä maltillisesti. Reversal Edge on kuitenkin erittäin päheä keino, ja se tuo omaa elokuvallista otettaan toimintaan. Tuottaja Motohiro Okubon mukaan tekijät inspiroituivat juurikin elokuvista. Myös Reversal Edge vaatii Critical Gaugea, joten oikea hetki on katsottava huolella.

      Tämä on mainos:

      Graafinen loisto oli eräs mieleen jääneistä asioista testihetken aikana. Kuudes osa näyttää selvästi edeltäjäänsä paremmalta, mikä ei tietenkään ole ihme ottaen huomioon pelien välisen ajan. Soul Calibur VI on moderni taistelupeli, jossa ulkoinen loisto pätee taistelijoiden lisäksi myös yksityiskohtaisiin ympäristöihin. Testatussa demossa näkyi muinaisen Kreikan tyylinen palatsi lähteineen ja patsaineen, ja toinen areena oli tehty upean näköisen luolan edustalle.

      Soul Calibur VISoul Calibur VISoul Calibur VISoul Calibur VI

      Visuaalisen loiston lisäämiseksi tekijät ovat lisänneet tehosteita myös varsinaisiin taisteluihin. Siniset ja oranssit räiskeet erottuvat hyvin selvästi, kun taistelijoiden miekat kolisevat yhteen. Moinen saattaa kuulostaa pieneltä asialta, mutta liikkeessä vaikutus on suuri ennen kaikkea hidastetuissa hetkissä ja Critical Edgea käytettäessä.

      Koska testissä oli vain kaksi taistelijaa muutaman tunnin ajan, pääsi molempien olemuksesta varsin hyvin perille. Molemmat olivat yksityiskohtaisesti mallinnettuja, ja tuttuja sarjan aiemmista osista. Mitsurugin katana tuntui hieman hitaammalta verrattuna Sophitiaan, jolloin virheistä rangaistiin armotta varsinkin testauksen alussa. Samuraimiekan osuessa tulosta kuitenkin syntyi. Sophitia oli selvästi parempi niin sanottu joka paikan höylä. Nopeat perusliikkeet kera hyvin tuhoisan Critical Edgen nostatti vastustajan ilmaan iskien vielä puolimatkassa uudestaan perään miekalla.

      Tämä on mainos:

      Testihetki Soul Calibur VI:n parissa teki vaikutuksen. Tasapaino tutun ja turvallisen, ja toisaalta uuden ja oudon, välillä näyttää löytyneen. Tuottaja Okubon mukaan on tärkeää olla sotkematta peruspalikoita, ja se myös näkyy. Reversal Edge alleviivaa taisteluiden elokuvallista luonnetta, joka puolestaan tekee jokaisesta ottelusta omalla tavallaan eeppisen.

      Soul Calibur VISoul Calibur VISoul Calibur VI
      Soul Calibur VISoul Calibur VISoul Calibur VI
      HQ
      HQ
      HQ

      Aiheeseen liittyviä tekstejä

      0
      Soul Calibur VIScore

      Soul Calibur VI

      ARVIO. Kirjoittaja Raine Laaksonen

      Historiallinen mätkintäsarja palaa onnistuneesti omaan menneisyyteensä.

      0
      Soul Calibur VI: seuraavana Amy

      Soul Calibur VI: seuraavana Amy

      UUTINEN. Kirjoittaja Markus Hirsilä

      Bandai Namco on julkistanut, että seuraava Soul Calibur VI:n kaartiin liittyvä hahmo on vuonna 2005 Soul Calibur III:ssa debytoinut Amy. Kyseessä on kausipassin kolmas...



      Ladataan seuraavaa sisältöä