Ubisoftin Splinter Cell: Conviction näyttää liittyvän niihin harvalukuisiin nykypeleihin, jotka eivät tue todellista teräväpiirtografiikkaa. Xbox 360:lle julkaistua demoa analysoinut Digital Foundry kertoo, että kuvan tarkkuus on vain 1024x576 pikseliä. HD-standardi edellyttäisi 1280x720 pikselin kuvaa.
Yllättäväksi asian tekee se, että Convictionia on kehitetty vuosikausia varta vasten Xbox 360:aa ajatellen.
Mikäli myös lopullinen peli jää alle HD-tarkkuuden, voi sitä pitää nolona tikkinä yksinoikeutta puuhanneille Ubisoftille ja Microsoftille. Viime kesänä Ubisoft nosti jopa yhdeksi yksinoikeusperusteeksi sen, että peli voidaan optimoida Microsoftin konsolille.
Toinen tärkeä syy oli Ubisoftin mukaan se, että Splinter Cell tunnetaan Xboxilla - eikä vähiten grafiikastaan. Sarjan ensimmäinen osa oli aikanaan yksi alkuperäisen Xbox-konsolin lippulaivoista.
Alhainen tarkkuus ei tietenkään estä Convictionin pelaamista HD-televisioilla eikä välttämättä tee siitä ruman näköistä, mutta odotuksiin nähden Digital Foundryn löydös on pettymys. Alhainen tarkkuus oireilee etenkin vinojen viivojen karkeutena.
Pari viikkoa Xbox-painoksen jälkeen julkaistava PC-versio sen sijaan ei kärsi tarkkuusongelmista, mikäli tietokoneesta vain löytyy riittävästi puhtia. Suosituskokoonpanoon kuuluu tuplaydinprosessori ja GeForce 8800 -tason näytönohjain.