Square Enix: "Xbox Series S on itse asiassa varsin vankka spekseiltään"
Final Fantasy VII: Remake Intergraden ohjaaja Naoki Hamaguchi lisää myös olevansa "ehdottomasti Xbox-fani".
Se on ilmeisesti kestänyt hieman kauemmin kuin fanit olivat toivoneet, mutta pian on vihdoin aika julkaista Final Fantasy VII: Remake Intergrade sekä Switch 2:lle että Xbox Series S/X:lle. Switch 2 -versio on saanut paljon kiitosta sitä testanneilta, ja harva epäilee, etteikö Xbox Series X pystyisi käsittelemään peliä... mutta entä halvempi Series S?
No, Windows Centralilla oli tilaisuus jutella ohjaaja Naoki Hamaguchin kanssa, jolloin keskustelu kääntyi Series S:ään ja siihen, miten se vertautuu tehokkaampiin formaatteihin. Kävi ilmi, että hän ei ollut vähääkään huolissaan, vaan päinvastoin vaikuttunut siitä, mihin Series S pystyy:
"Laitteiston spekseistä sanoisin, että Xbox Series S on itse asiassa melko vankka spekseiltään. Emme törmänneet kovinkaan suuriin prosessorihaasteisiin, mutta monet haasteet liittyivät enemmänkin muistiin.
Optimointi on asia, josta olimme vahvasti tietoisia myös PC-versiota työstäessämme. Final Fantasy 7 Remakea varten otimme käyttöön joitakin Unreal Engine 5:n Nanite-ohjelmasta löytyviä filosofioita ja loimme oman ratkaisumme Unreal Engine 4:lle. Onnistuimme tuottamaan vakaat grafiikat ja saimme myös Steam Deck -vahvistuksen. Olemme olleet aika ylpeitä siitä, mitä pystyimme saavuttamaan, jopa matalamman speksin järjestelmissä."
Hän vakuuttaa myös antavansa kaikkensa pelin Xbox-versioille selittäen pitävänsä itseään epäilemättä Xbox-fanina:
"Olen itsekin ehdottomasti Xbox-fani. Aion tehdä parhaani varmistaakseni, että Square Enix voi jatkossakin tavoittaa laajemman yleisön, myös Xboxin."
Final Fantasy VII: Remake Intergrade julkaistaan tammikuussa sekä Switch 2:lle että Xbox Series S/X:lle, ja myös trilogian loput osat tulevat aikanaan näille formaateille.






