Meillä kaikilla on epäilyksemme tekoälystä. Suurin osa huolenaiheista on täysin perusteltuja, ja juuri näiden vuoksi unohdamme usein tekniikan edut. David Game College Lontoossa haluaa hyödyntää tekoälyä käyttämällä sitä opetusvälineenä luokkahuoneessa, joka on täynnä GCSE-opiskelijoita.
Tekoälyä käytetään siten, että opiskelijat oppivat sekä tietokoneilla että virtuaalitodellisuuskuulokkeilla, ja se opettaa tavalla, johon ihmisopettajat eivät yksinkertaisesti pysty, kehittämällä jokaiselle opiskelijalle räätälöidyn tuntisuunnitelman ja järjestämällä sen siten, että heikompiin aiheisiin puututaan heti ja vahvemmat aiheet siirretään myöhemmin lukukaudella.
Saalis on, että tämä opetusjärjestely on hyvin uusi ja siksi kallis. Sky News toteaa, että 20 opiskelijaa, joita kohdellaan koekaniineina tekoälyopetusta varten, joutuvat maksamaan 27 000 puntaa vuodessa, mikä vastaa lähes kolmen vuoden yliopistomaksuja.
Sen varmistamiseksi, että oppilaita ei jätetä huolehtimaan itsestään tämän tekoälyopettajan hoidossa, jokaista luokkaa ohjaavat oppimisvalmentajat, jotka seuraavat käyttäytymistä, tarjoavat tukea ja käsittelevät alueita, joilla tekoälystä puuttuu tai kamppailee, kuten taidetta tai seksuaalikasvatusta.
Meidän on odotettava näiden oppilaiden arvosanojen julkistamista ennen kuin päätämme, kuinka menestyvä tekoälyopettaja voi olla.