Kun tekoäly paranee ja madottaa tiensä elämäämme, monet ihmiset ymmärtävät, että ongelma ei ole tekniikassa käsitteenä, vaan ihmisissä, jotka hallitsevat sitä. Jostain syystä näyttää siltä, että monet tekoälyä rakastavat ihmiset haluavat epätoivoisesti kaataa mainokset ja korvata ne elottomilla, sieluttomilla "taideteoksilla", jotka todennäköisesti leikkaavat kustannuksia.
Viimeisin esimerkki tästä pelottavasta ja elottomasta tulevaisuudesta tulee Toys R Usin kautta, joka on tehnyt kaikkien aikojen ensimmäisestä brändistä kaupallisen pelkästään tekoälyn avulla. Jos tämä olisi koulun videoprojekti, se saisi todennäköisesti hyvät arvosanat, mutta kyseinen mainos on hyvin, hyvin huono.
Osa siitä näyttää hyvältä yhdellä silmäyksellä, mutta mainoksen jatkuessa on selvää nähdä nykyisen tekoälymallin puutteet. Tekoäly paranee ajan myötä, mutta kysymys on edelleen, pystyykö se tekemään jotain, joka todella tuntuu samanlaiselta kuin ihmisen luomus.