Xboxin julkaisusta lähtien on keskusteltu siitä, mikä on parasta ohjainten symmetrisesti tai epäsymmetrisesti sijoitettujen analogisten sauvojen välillä. Totuus on, että monella tapaa molemmat ovat yhtä hyviä kuin toinen, ja se tiivistyy ennen kaikkea henkilökohtaisiin mieltymyksiin. Toki voit väittää, että vasen analoginen sauva on ergonomisesti hieman parempi epäsymmetrisen Xbox-ohjainmuodon tapauksessa, kun taas tämä pätee sen sijaan PlayStationin vaihtoehtoisen muodon D-padiin.
Joissakin tapauksissa kumpikaan näistä vaihtoehdoista ei ole optimaalinen. Niille, jotka pelaavat esimerkiksi taistelu- tai retropelejä, analogiset sauvat ovat enimmäkseen vain tiellä. Tässä kohtaa ohjain olisi voitu optimoida paremmin, ja tämä mielessä pitäen on kehitetty Turtle Beach Stealth Pivot. Se on langaton hybridiratkaisu, jossa on käännettäviä moduuleja, joiden avulla voit irrottaa tai muuttaa analogisten sauvojen asentoa, jotta ohjaimelle saadaan hyödyllisempi asennus tilanteen vaatiessa sekä helpommin saatavilla olevat painikkeet.
Liikkuvat osat ovat aina varoitusmerkki, joka yleensä johtaa epävakaampaan rakenteeseen, mutta onneksi Stealth Pivot on tukevasti rakennettu, ja siinä on kunnollinen paino ja kätevä kyky lukita pyörivät moduulit kääntämällä takana olevaa kytkintä. Tavallisena ohjaimena se muistuttaa Turtle Beach Stealth Ultra:tä, eikä se todellakaan ole huono paikka aloittaa, koska pidän sitä yhtenä kahdesta parhaasta Xboxille saatavilla olevasta ohjaimesta. Se on myös varustettu Hall Effect -analogisilla sauvoilla, ylimääräisillä ohjelmoitavilla painikkeilla takana ja lukittavilla liipaisimilla (mikä tekee siitä paremman melkein kaikkeen paitsi kilpa-ajoon).
Jos otat vasemman analogisen sauvan pois, se voidaan korvata paremmin sijoitetulla suuntaohjaimella ja kahdella ylimääräisellä painikkeella, joissa on merkintä LSB ja RSB, jotka vastaavat analogisten sauvojen painetta. Se tuntuu hieman oudolta, mutta on kiistatta parempi ratkaisu, kun pelaan Sega Mega Drive Classics tai Street Fighter. Jos otan oikean analogisen sauvan pois, saan sen sijaan kaksi ylimääräistä ohjelmoitavaa painiketta ja näin minulla on edessäni sarja, joka vastaa Capcomin taistelupeleissä yleensä vaadittavia nappia.
Tietysti on myös profiileja, jotta voit nopeasti järjestää painikkeet sinulle parhaiten sopivalla tavalla, koska loppujen lopuksi Darkstalkers ja Mega Man ei pitäisi pelata samalla tavalla. Saatavilla on myös RGB-valaistus, joka mukauttaa Stealth Pivot:tä entisestään.
Minulla ei todellakaan ole mitään valittamista Stealth Pivot:n tapauksessa, mutta niinä päivinä, kun olen testannut ohjainta, en ole ollut kovin vakuuttunut, ennen kuin tajusin, mitä on puuttunut. Jos pelaan retropelejä, pidän parempana yksinkertaisempaa ja sujuvampaa ohjainta, joka välittää tunteen siitä, millaisia pelit olivat menneisyydessä, kun taas Turtle Beach Stealth Ultra on tärkein vaihtoehtoni tavalliseen pelaamiseen. Saan täältä ohjaimen, joka kaikesta huolimatta ei aivan vastaa esimerkiksi 8BitDo:n tarjoamaa retrotunnelmaa, mutta joka ei myöskään ole yhtä vankkarakenteinen kuin tavallinen ohjain.
Tämä tarkoittaa, että Stealth Pivot päätyy 110 puntaa maksavaksi ohjaimeksi, joka ei todellakaan tyydytä minua täysin kummallakaan rintamalla. Älä ymmärrä minua väärin, se on loistava ohjain, mutta haluaisin mieluummin erillisen retroratkaisun ja tavallisen järkevän ohjaimen kuin hieman pois päältä olevan hybridin. Ja koska se maksaa niin paljon kuin se maksaa, olisin voinut saada senkin. Arvosanani on siksi pysyttävä seitsemässä, sillä vaikka Stealth Pivot tekee sinut onnelliseksi ja tarjoaa ainutlaatuisen ja jännittävän ratkaisun, vaativalle pelaajalle on parempia vaihtoehtoja.