Gamereactor



  •   Suomi

Kirjaudu sisään
Gamereactor
uutiset
Denshattack!

Undercoders sanoo "Denshattack on rakkauskirje Dreamcastin aikakaudelle"

"Tämä arcade-tunnelma, jonka saa peleistä, Segan arcade-klassikot, paljon Jet Set Radioa, on ollut uskomaton vaikutus sekä pelattavuuden että tyylin suhteen..."

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Yksi elokuun Gamescomin aikana julkistetuista epätavallisemmista peleistä oli Denshattack, hieman Jet Set Radiosta inspiroitunut peli, joka perustuu temppuiluun... japanilaisilla junilla. Jos tämä kuulostaa mielestäsi oudolta, olet täysin oikeassa.

Se sai paljon huomiota, ja BCN Game Festin aikana espanjalaistoimittajamme David Caballero sai tilaisuuden keskustella ohjaaja David Jaumandreun kanssa. Käytimme tilaisuutta hyväksemme ja kysyimme häneltä, saiko hän inspiraationsa 90-luvun lopun arcade-peleistä ja Dreamcast-nimikkeistä, kuten Crazy Taxista ja edellä mainitusta Jet Set Radiosta, sekä Tony Hawk -sarjan tyylisistä peleistä. Hän vastasi:

"100%. 100%. Olemme ottaneet paljon inspiraatiota Tony Hawkin kaltaisista extreme-urheilupeleistä, kuten äskettäisestä OlliOlli Worldista. Mutta myös arcade-tunnelma, jonka saa peleistä, Segan arcade-klassikot, Jet Set Radio on ollut uskomaton vaikutin sekä pelattavuuden että tyylin, kuten visuaalisen tyylin, suhteen... Hi-Fi Rush... Joten kyllä, siinä on sekoitus, rakkauskirje Dreamcastin aikakaudelle visuaalisuuden ja pelattavuuden suhteen, suoraa toimintaa Joo, valtava inspiraatio."

Koska kyseessä on niin ainutlaatuinen konsepti, pyysimme häntä myös kertomaan lisää pelattavuudesta. Mitä voit oikeastaan odottaa peliltä, jossa yhdistyvät junat ja temppuilu? Jaumandreu selitti:

"Kyseessä on siis todella temppupohjainen pelattavuus, mutta määrittelemme pelattavuuden ikään kuin kahdella tasolla. Ensimmäinen pelikerros on periaatteessa maaston lukemista ja loppuun asti pääsemistä. Kyse on siis tasapainon säilyttämisestä, suistumisen välttämisestä ja esteiden välttämisestä."

Tämä ei tarkoita, että kyse olisi vain nopeasta ajamisesta, mutta ilmeisesti kyse on myös siitä, että se tehdään tyylillä:

"Ja se ei ole vain sitä, että pääsee loppuun asti, vaan se on myös tyylikästä. Eli lisäämällä temppuja, kuten yrittämällä täydellistä komboa koko etapin ajan, kuten maksimoimalla pisteesi. Joten se on enemmän tai vähemmän se pelattavuus, jota löydät... mennä paikasta toiseen mahdollisimman lyhyessä ajassa, mutta tehdä se myös tyylikkäästi."

Denshattack julkaistaan PC:lle, PlayStationille ja Xboxille ensi vuonna, ja pidämme peukkuja myös Switch 2 -julkaisun puolesta. Emme tiedä tarkkaa julkaisuajankohtaa, mutta katso lisätietoja alla olevasta haastattelusta.

HQ
Denshattack!

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä