Electronic Arts on julkaissut uusimpia talouslukujaan edellisen vuosineljänneksen osalta, ja vahvemminkin olisi voinut mennä. Niin Dragon Age: The Veilguard kuin EA Sports FC 25 eivät saavuttaneet niille asetettuja tavoitteita. Dragon Age oli loppuvuoden 2024 puhutuimpia pelejä, joten miksi sitten kuitenkin epäonnistuttiin?
EA:n toimitusjohtaja Andrew Wilson on tähän mysteeriin vastannut, ja asiasta raportoi PC Gamer. Wilsonin mukaan Dragon Age: The Veilguard epäonnistui, koska pelikokemusta ei voinut jakaa muiden kanssa ("shared-world features").
Dragon Age: The Veilguard oli kehityksensä alkuvaiheissa live service -nimike, mutta että tästä luovuttiin pelinkehityksen edetessä. Andrew Wilsonin mukaan tämä oli virhe.
"In order to break beyond the core audience, games need to directly connect to the evolving demands of players who increasingly seek shared-world features and deeper engagement alongside high-quality narratives in this beloved category. Dragon Age had a high quality launch and was well-reviewed by critics and those who played; however, it did not resonate with a broad-enough audience in this highly competitive market."