Suomi
Gamereactor
uutiset
Heavy Rain

Riskisijoitus Heavy Rainiin kannatti

Kehitykseen käytetyt miljoonat poikivat yli sata miljoonaa myyntituloja. Kokeilumielisellä pelillä voi siis menestyä.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Quantic Dreamin Guillaume de Fondaumiere on paljastanut lukuja Heavy Rainin kaupallisesta menestyksestä. Niiden perusteella kyseessä on varsin tuottoisa seikkailu, vaikka mies aiemmin manailikin käytettyjen kaupan viemiä myyntejä.

Playstation 3 -yksinoikeuden kehitys maksoi ranskalaisstudiolle 16,7 miljoonaa euroa, ja lisäksi erilaiset jakelu- ja markkinointikulut nostivat hinnan noin 40 miljoonaan. Sony sai siitä myyntituloja kuitenkin yli sadan miljoonan verran, joten riskillä tuotetun "interaktiivisen elokuvan" katteet ovat kunnossa.

Heavy Rain tavoitti myös sellaisia pelaajia, jotka eivät normaalisti pelaa. De Fondaumiere kommentoi, ettei innovaatiota pitäisi rinnastaa kannattamattomuuteen. Hän näkee uudet kokemukset tapana laajentaa pelimarkkinoita ja nousta nykyisestä laskusuhdanteesta.

"Meidän on luultavasti oltava alana luovempia ja lakattava tekemästä samoja pelejä vuodesta toiseen. Ehkä luotava kokonaan uusia sarjoja. Julkaisijoiden on tietenkin otettava riskejä uusien sarjojen luomiseksi. Mutta myös yleisön on äänestettävä lompakoillaan."

Aiheeseen liittyviä tekstejä

Heavy RainScore

Heavy Rain

ARVIO. Kirjoittaja Kimmo Pukkila

Miten paljon sitä olisi valmis uhraamaan rakkaan ihmisen eteen? Harva pelitalo rohkenee puuttua näin aikuiseen aiheeseen, mutta vielä harvempi tavoittaa aiheen vaatiman tunnelatauksen.

0
GR Livessä Heavy Rain

GR Livessä Heavy Rain

UUTINEN. Kirjoittaja Markus Mesiä

Heavy Rain julkaistiin PlayStation 3:lle alkujaan jo vuonna 2010, minkä jälkeen teos on uusittu PlayStation 4:lle sekä PC:lle. Tänään vuorossa onkin PC-versio, jota...

Heavy Rain oli liian rankka Microsoftille

Heavy Rain oli liian rankka Microsoftille

UUTINEN. Kirjoittaja Kimmo Pukkila

Quantic Dreamin perustaja David Cage on paljastanut Bafta-luennollaan Lontoossa, että Heavy Rain olisi saattanut olla Xbox-peli, ellei Microsoft olisi pelästynyt pelin sisältöä.



Ladataan seuraavaa sisältöä