Naughty Dogin The Last of Us on Gamereactorin toimituksen mielestä eräs kaikkien aikojen parhaista peleistä, mutta kehittäjä itse ei pelkäsi sen olevan täydellinen floppi. Will Wheatonin vetämässä Conversations With Creators -ohjelmassa hän käy läpi peliä ja sen kehitystä Naughty Dogin Bruce Straleyn, Neil Druckmannin, Anthony Newmanin ja Evan Wellsin kanssa.
Straley kertoo heidän pelänneen pelin täydellistä epäonnistumista. He ajattelivat, että se saattaa kerralla tuhota Naughty Dogin vuosien varrella huolella rakentaman imagon. Käsikirjoittaja Druckmann sanoo, että pelin tuotannon ajan he vitsailivat The Last of Usin olevan Naughty Dogin loppu. Pääsuunnittelija Anthony Newmanin mukaan lopputulos oli näin onnistunut ainoastaan onnekkaiden ratkaisujen ansiosta:
"It wasn't coming together. So it was really a a set of really lucky breaks in terms of gameplay decisions we made that really made everything fall into place and turned it into a fun game."
Käy katsomassa haastattelu kokonaisuudessaan täältä. Alkuperäisen 2013 julkaistun The Last of Us pelin arvion näet täältä, kun taas sen remasteroidun version arvion voit lukea tämän linkin takaa.