Suomi
Gamereactor
uutiset
Control

Remedyn tavoitteena "pitkäkestoisempi kokemus"

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Suomalainen Remedy lukeutuu niihin pelitaloihin, joilla on erityinen ote toimintapeleihin. Puhuttiinpa sitten Max Paynen bullet timesta, Alan Waken synkeän psykologisista vivahteista tai Quantum Breakin transmediaisesta tieteistarinasta, Remedy on aina onnistunut löytämään ajankohtaisia ja koukuttaviä välineitä peliensä tueksi ja sieluksi. Mutta mitä seuraavaksi?

GRTV tapasi Remedyn luovan johtajan ja kynäniekan Sam Laken Barcelonan Gamelabissa udellakseen hieman studion suunnitelmista. Tiedossa on, että Remedy on kehittämässä teknologiaansa useille alustoille ja että ainakin yksi projekteista on koodinimeltään P7.

Konkreettista tietoa pelistä on vielä turha odottaa, mutta ainakaan tuttuihin kaavoihin ei Laken mukaan aiota kangistua, vaikka jälleen kerran luvataankin "Remedyn näköistä peliä".

"Pyrimme aina viemään asioita eteenpäin ja löytämään uusia elementtejä", Lake toteaa GRTV:lle.

Lake kertoo, että uudessa pelissä tarina ja hahmot ovat yhtä tärkeitä kuin aina, mutta tavoitteena on entistä "pitkäkestoisempi kokemus" pelaajille. "Se kysyy uusia ideoita, ja siinä vaiheessa me nyt olemme. Mutta se tuntuu hyvin mielenkiintoiselta haasteelta mitä teemme", Lake sanoo.

Mitä pidempikestoisella kokemuksella tarkoitetaan, on arvailujen varassa. Verkkopeliä? Avointa maailmaa? Yhteistyöominaisuuksia? Alan Wake 2? No, ei ainakaan se.

Katso koko haastattelu alta.

HQ
Control
Quantum Break (2016) heitti pelaajan keskelle revennyttä aika-avaruutta - ja pienimuotoista tv-sarjaa.

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä