Suomi
Gamereactor
uutiset
Crash Bandicoot: Nsane Trilogy

Tuntuuko Crash vaikeammalta PS4:llä? Siihen löytyi ehkä syy

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Verkkokeskusteluissa ja kommenteissa on pistetty merkille, että Crash Bandicootin uudelleenjulkaisu Nsane Trilogy vaikuttaa aavistuksen vaikeammalta kuin sarjan alkuperäiset osat. Erityisesti hyppyjen ajoitusta on jouduttu opettelemaan uudelleen. Erään teorian mukaan ero johtuu PS4-versiossa käytettävän pelimoottorin erilaisesta törmäyksentunnistuksesta.

Eurogamer kirjoittaa fanien tekemistä tutkimuksista, jotka viittaavat Nsane Trilogyn käyttävän pyöreäkulmaisia hitboxeja täysin neliskanttisten sijaan. Hitboxeja käytetään havaitsemaan esineiden törmäyksiä pelissä.

Pyöreäkulmaisuus johtaa siihen, että pelihahmo voi liukua tason reunan yli. Alkuperäisissä peleissä hitboxit olivat kulmikkaita, jolloin liukumisen vaaraa ollut. Hahmo oli joko tukevasti tason päällä tai putosi siltä.

Uusia hitboxeja voi käyttää myös hyväksi, sillä hahmo voi tehdä viime hetken hypyn hieman tason reunan jälkeen sen sijaan, että putoaisi suoraan alas. Toisaalta näyttää siltä, että uudessa versiossa hyppyjen kaari on jätetty rahtusen lyhyemmäksi kuin alkuperäisessä. Vanhasta muistista tuleva ajoitus voi siksi pettää.

Uusintajulkaisun kehittänyt Vicarious Visions ei ole kommentoinut asiaa. Studio on kuitenkin aiemmin kertonut, että joutui kehittämään pelit kokonaan uudelleen, sillä alkuperäinen aineisto oli kadonnut. Esimerkiksi hyppyjen pituutta ja ajoitusta säädettiin silmämääräisesti vertaamalla vanhaa ja uutta peliä rinnakkain.

Crash Bandicoot: Nsane Trilogy

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä