Suomi
Gamereactor
uutiset
Star Wars Battlefront II

Kaikkien mielestä loot-laatikot eivät ole huonoa pelisuunnittelua

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Viime aikoina se kaikkein kuumin peruna on ollut mikromaksut ja niihin usein liittyvät loot-laatikot. Nyt pohditaan jo valtiohallinnon tasolla useassa maassa, onko moinen uhkapeliä. Pelaajien yleinen kanta tuntuu olevan, että loot-laatikot ovat huonoa pelisuunnittelua, mutta kaikki pelinkehittäjät eivät ole samaa mieltä.

Vlambeerin perustaja Rami Ismail on taannoin ilmaissut positiivisen kantansa loot-laatikoista. Ne ovat hieno juttu ja suorastaan välttämätön kehitysaskel, ellei meno nykyisestä muutu. Englanniksi lausunto kuuluu seuraavasti: "They're not bad design, they mesh well with certain progression systems, they're highly lucrative and effective if implemented well, and they've been part of gaming since forever - even if you think of them as card game booster cards".

Gearbox Softwaren johtaja Randy Pitchford on samaa mieltä. Hänen mukaansa satunnaisuus on hieno juttu ja toimii loistavasti esimerkiksi Borderlands-peleissä. Pitchfordin mukaan tarvittaisiinkin uusi termi kattamaan tarkasti se, mitä nyt ollaan vastustamassa.

Mikäli olisi oma ratkaisusi loot-laatikoihin?

Star Wars Battlefront II

Kiitokset Games Industrylle

Aiheeseen liittyviä tekstejä

0
GR Livessä Star Warsia, totta kai!

GR Livessä Star Warsia, totta kai!

UUTINEN. Kirjoittaja Markus Hirsilä

Tänään on Star Wars -päivä, joten GR Livessä se huomioidaan pelaamalla kahden tunnin ajan peliä Star Wars Battlefront II. Liity mukaan katsomaan ja kommentoimaan klo...



Ladataan seuraavaa sisältöä