Monster Hunter: World julkaistaan tällä viikolla PS4:lle ja Xbox Onelle. PC-versio julkaistaan myöhemmin kuluvana vuonna. Haastattelussaan IGN:lle ohjaajat Kaname Fujioka ja Yuya Tokuda täsmensivät, miksei pelille ole suunniteilla Nintendo Switch -julkaisua.
Heidän mukaansa syy on varsin yksinkertainen. Päätös eri alustoista tehtiin siinä vaiheessa, jolloin Switchiä ei ollut vielä julkaistu. Peli on ollut kehityksessä jo neljän vuoden ajan. Toiseksi selitykseksi annetaan se, että PS4 ja Xbox One soveltuvat parhaiten tekijöiden visioon pelinsä toteutuksesta.
Ottaen huomioon aiempien Monster Hunter -sarjan pelien läheinen yhteistyö Nintendon kanssa on moinen ratkaisu hieman yllättävä. Toisaalta ottaen huomioon pelin kunnianhimoisen toteutuksen ratkaisu muuttuu ymmärrettävämmäksi.