Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Svenska / Norsk / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia / Polski
Gamereactor Close White
Kirjaudu sisään






Unohditko salasanan?
Et ole jäsen, Haluan rekisteröityä

Kirjaudu käyttäen Facebook-tiliä
Gamereactor Suomi
uutiset

Phil Spencerin mukaan Xbox One oli alitehoinen ja ylihinnoiteltu

Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

Xbox One on kulkenut pitkän matkan julkaisunsa jälkeen. Aluksi hintaa oli 500 dollaria ja mukana tuli pakollinen Kinect. Niin ikään suunnitelmat jatkuvasta verkkoyhteydestä ja käytettyjen pelien kiellosta tuntuivat mahdottomilta hyväksyä. Kaikki tuo kuitenkin muuttui, kun Don Mattrickin tilalle Xboxin johdossa saatiin Phil Spencer.

Spencer kertoi antamassaan haastattelussa The Guardianille, että tämän vuoden E3-messut ovat olleet jättimäinen satsaus Mcrosoftille.

Xbox One X on markkinoiden tehokkain konsoli, mutta silloin joskus PS4 oli selvästi tehokkaampi laite kuin alkuperäinen Xbox One. Spencer tunnusti, ettei moinen ollut hyvä asia.

"We launched a box that was underpowered compared to the Playstation, and more expensive because of the inclusion of [motion-sensing camera] Kinect in every box. Underpowered and overpriced was ... not the right model for us. We had shipped some of our franchises too frequently, which had made them lose some of the anticipation that's important in the entertainment industry. Our studios had lost leaders, which meant they were the studio that they had been before in name rather than in function."

Xbox-pomon mukaan suurin tulevaisuuden haaste on poistaa pelaajien mielistä ajatusmalli, jonka mukaan toisen on kaaduttava, mikäli toinen meinaa menestyä. Spencerin mukaan markkinoilla on tilaa monelle toimijalle.

"The biggest challenge I feel now is gamers' desire to continue to divide our industry. The mentality is that somebody must fail in order for someone else to succeed ... we all want to think about how we grow the gaming business, to not create arbitrary decisions on what console you buy or what network you join. The more we work together as an industry, better things happen. You have an Android and I have an iPhone; I can still call you. That would be my hope: that we still compete, but we compete on creative and quality."