No Man's Sky julkaistiin kaksi vuotta sitten, ja peli oli poikkeuksellisen suuri pettymys. Sittemmin on tapahtunut paljon: päivitykset Foundation, Pathfinder ja Atlas Rises lisäsivät mukaan tukikohdan rakentelua, kuljetusaluksia, selviytymistä ja ajokkeja, permadeath-toiminnon, 30 tuntia tarinaa ja kevyen moninpelinkin. Nyt on saatu se isoin päivitys nimeltä NEXT.
NEXT lisää mukaan miltei rajattoman tukikohdan rakentamisen, kuljetusalus-armadan komentamisen, visuaalisen päivityksen, oikean moninpelin ja muutakin. Suurin piirtein kaikkea päivitetään, ja pelaaminen onnistuu myös kolmannessa persoonassa.
Osan päivityksistä voi katsoa englanniksi kuvan alta, ja yksityiskohtaisemmat tiedot voi lukea täältä.
Third person camera for walking, jetpacking, swimming and in-ship flight
New player models
Completely reworked animation system
New animations for players, as well as NPCs and creatures
System and animations for gestures
Character customisation
Player character turns to look at points of interest
New get in / out of vehicle effect
Real time missions
Multiplayer missions
Completely overhauled tutorial
New mission types - photography, feeding, freighter combat, archaeology, and specialised hunting missions
Hundreds of new base parts
Increased base complexity / size limits
Joint base building
Improved teleporting and selection between teleport destinations
Improved terrain editor modes and options to be more intuitive
Improved system for placing base building parts
Increased base building radius and made it expandable
Disabled base auto uploading, and added manual controls
Enabled downloading more than one external base from other players
Frigate fleets feature - including missions, upgrade system, system combat and exploration assistance
Overhauled base building inside player freighters
Reworked and added procedural textures to freighter bridge hologram planet
Reworked and rebalanced all core substances and resources
Deployable tech can now be picked up
Added refiner based crafting system
Added Craftable ammunition
Additional markers visible in analysis visor
Points of interest can be tagged from analysis visor
Hello Gamesin No Man's Sky julkaistiin elokuussa 2016, ja sen jälkeen peliä on päivitetty ja monipuolistettu aina näihin päiviin asti. Mutta vieläkään ei ole valmista....
Hello Gamesin No Man's Sky oli vuonna 2016 julkaisussaan karmea pettymys, mutta vuosien kuluessa siitä on sukeutunut kaikin puolin pätevä ja monipuolinen peli. Onkin siis...