10 Chambers Collective on yhdeksästä, vuosia toisensa tunteneista pelinkehittäjästä koostuva ryhmä. Heidän ensimmäinen pelinsä, vaativa, tiimityöpainotteinen hiiviskelyammuskelu GTFO on lähellä julkaisua kolmen vuoden kehitysputken jälkeen.
Pysähdyimme Tukholman toimistolla jossa osa tiimistä työskentelee puhuaksemme Simon Viklundin kanssa, joka on työstänyt pelejä kuten Bionic Commando: Rearmed, Payday 1 & 2 ja Ghost Recon: Advanced Warfighter 1 & 2.
"Olemme pieni studio, useat jäsenemme ovat työskenelleet isoissa projekteissa laajemissa tiimeissä, mutta me, minä mukaanlukien, olemme toivoneet palaavamme intiimimpään työskentelykulttuuriin jossa jokaisen jäsenen kädenjälki näkyy lopputuotteessa selvemmin. "
Keskustelu keskittyi studioon ja sen jäseniin, heidän päämääränsä, Unity pelimoottoriin sekä siihen miten heidän tuotoksestaan on muodostunut havaintoesitys tämän mukautuvan moottorin potentiaalista.
"Yleinen mielipide on se, että tämän tyylistä peliä ei voi luoda Unity pelimoottorilla, koska... Useat ihmiset jotka päätyvät pelikehitykseen valitsevat Unity moottorin ensimmäiseen projektiinsa, mutta me todistamme että vaikka sinulla on 18-20 vuotta kokemusta, voit käyttää Unityä. Uskon että kollektiivisesti tiiminä meillä on sata vuotta kokemusta peliteollisuudesta. Silti rakastamme tätä pelimoottoria. Se on todella mukautuva, supervoimakas, emmekä ymmärrä miksi sen tehoa ja toimivuutta kyseenalaistetaan."
10 Chambers Collective pitää viellä salaisuutena milloin peli julkaistaan, mutta jos kaikki menee hyvin, pelin pitäisi ilmestyä tämän vuoden aikana PC:lle.