Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
Gamereactor Suomi
uutiset
Control

Kotimainen Control haluaa olla moderni metroidvania

Kotimainen Remedy tunnetaan ennen kaikkea tarinavetoisten yksinpelien tekijänä. Tulossa oleva Control sopii myös tähän kuvaukseen, mutta on samalla firman avoimin peli tähän asti. Itse asiassa Control on suunniteltu hieman samoin kuin vanhan hyvän ajan Metroid-pelit.

Game Informerin haastattelussa Controlin ohjaaja Mikael Kasurinen paljasti, että peli suunnitellaan eräänlaiseksi labyrintiksi, jossa pääsee ajan kuluessa etenemään uusille alueille.

"Through the main campaign, you upgrade your security clearance through this world and to do that you can actually unlock more different kind of doors and gateways. Early in the game, you will face certain doors you can't access yet. As you go through the campaign and through the world, you get a higher clearance and you can go back to these areas that you had to skip initially. On top of that, we have also areas that are limited by the ability you have, for instance, levitation."

Huhuilujen mukaan kotimainen Control julkaistaan syyskuussa 2019.

Control