Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
Aloitussivu
uutiset

EA muuttaa peliensä julkaisustrategiaa

Pelijulkaisijat ovat enemmän ja enemmän pyrkineet siirtymään niin sanottuihin Live service -peleihin, joissa keskitytään ennen kaikkea verkkopeliin ja siihen, että peli monipuolistuu ajan kanssa hiljakseen. Käytännössä tämä on johtanut siihen, että suurin osa Live service -peleistä julkaistaan keskeneräisinä, ja korjaillaan kuntoon sitten joskus. Jos siis ylipäänsä korjataan.

EA ei kuitenkaan aio keskittyä peliensä hiomiseen kuntoon ennen julkaisuaan, vaan kokeilee niin sanotun soft launch -julkaisun strategiaa. Sijoitajille puhunut toimitusjohtaja Andrew Wilson kertoi PC Gamerin mukaan, että firma siirtyy esittelystä ("presentation") keskusteluun ("conversation"). Toisin sanoen pelit aiotaan julkaista ilman suurta torvensoittoa, ja sitten ajan kanssa fanien kera kehitetään peli valmiiksi. Kyse on siis Early Access -tilasta noin käytännössä, ja mallia on haettu mobiilipeleistä.

"You should expect that we'll start to test things like soft launches—the same things that you see in the mobile space right now. And it also comes down to changing how we communicate with players. Our entire marketing organization now is moving out of presentation mode and into conversation mode, and changing how we interact with players over time."