Suomi
Gamereactor
uutiset

Playstation 5:n SSD vaati Epic Gamesia tekemään muutoksia Unreal Engine 5 -pelimoottoriinsa

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Viime kuussa Gamereactor raportoi, millaiselta Playstation 5 -pelit tulevat näyttämään käyttäessään Epic Gamesin uutta Unreal Engine 5 -pelimoottoria. Epic Gamesin toimitusjohtaja Tim Sweeney sanoi myös, että heidän uuden pelimoottorinsa käyttäminen saa pelit näyttämään mahtavalta kaikilla alustoilla.

Playstation 5:n markkinoinnin yksi iso juttu on ollut SSD, jonka pitäisi kaiken muun lisäksi poistaa lataustauot melkein kokonaan. Nyt VG24/7 tietää kertoa, että SSD-teknologian vuoksi osia Unreal Engine 5 -pelimoottorista jouduttiin koodaamaan uudelleen. Asian paljasti Epic Gamesin "VP of engineering" Nick Penwarden.

"The ability to stream in content at extreme speeds enables developers to create denser and more detailed environments, changing how we think about streaming content. It's so impactful that we've rewritten our core I/O subsystems for Unreal Engine with the PlayStation 5 in mind.

Myöhemmin Tim Sweeney selvensi Twitterissä, että Playstation 5:lle tehty työ hyödyttää kaikkia alustoja.

"There has been a massive effort to upgrade Unreal Engine loading and streaming to ensure CPU doesn't become the bottleneck. PS5 has provided much of the impetus, but the work will benefit all platforms."

Playstation 5:n SSD vaati Epic Gamesia tekemään muutoksia Unreal Engine 5 -pelimoottoriinsa
HQ


Ladataan seuraavaa sisältöä