Suomi
Gamereactor
uutiset

Digital Foundryn mukaan pelinkehittäjät ovat iloisia, miten helppoa Playstation 5:lle on tehdä pelejä

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ
HQ

Melkoinen osuus uuden pelikonsolin menestystä on, miten helppoa sille on kehittää pelejä. Mikäli yksi laite vaatii huomattavan paljon perehtymistä ja vaivannäköä, pelinkehittäjät saattavat jättää aikaa myöten alustan väliin kokonaan.

Playstation 5 ei kuitenkaan tunnu kärsivän tästä ongelmasta. Näin siis ainakin, jos uskomme Digital Foundryn Richard Leadbetteria. Youtubessa hän sanoo pelinkehittäjien olevan mielissään helppoudesta.

"There are two ways to look at this. First of all, I can tell you every single developer I've spoken to developing for PS5 has been evangelising how easy it is to work for. It's essentially the same development environment as PS4 and you scale up from there, for the new power, the new features and whatnot. I can't stress enough how happy developers seem to be with this situation."

Lisäksi todetaan, että ainakin paperilla Xbox Series X on selvästi se tehokkaampi konsoli.

"Now specs wise... there's been a lot of conjecture about how Sony's boost clock brings it into contention against Series X, how a solid state storage drive with higher bandwidth is going to make for better graphics. If you look at the numbers, there is simply no doubt that the Xbox Series X is on paper, the more powerful machine."

Digital Foundryn mukaan pelinkehittäjät ovat iloisia, miten helppoa Playstation 5:lle on tehdä pelejä


Ladataan seuraavaa sisältöä