Suomi
Gamereactor
uutiset

Josef Fares laukoi painavan sanansa yksinpelien pituudesta

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto

Katsot

Preview 10s
Next 10s
Mainosta

Videopelien mitasta on puhuttu niin kauan kuin pelejä on ollut olemassa. Ja keskustelussa on aina mukana tietysti sekin, miten pelin pituus pitäisi oikeastaan laskea. Joka tapauksessa trendinä on ollut jo pitkään se, että peleihin sisällytetään mahdollisimman paljon tekemistä lajityypistä riippumatta. Aina kaikki mukana oleva sisältö ei ole pelaamisen arvoista, ellei sitten tosissaan hurahda etsimään maastosta kaikkia piilotettuja esineitä.

Ruotsalainen pelinkehittäjä Josef Fares tunnetaan peleistään A Way Out ja It Takes Two. Mies tunnetaan myös kärjekkäistä kannanotoistaan, jotka poikkeuksetta keräävät median huomion puoleensa. Tällä kertaa Fares on puhunut Inverselle mielipiteensä asioiden nykytilasta. Painopiste on hänen mielestään liiaksi siinä, että yksinpelit ovat nykyisin liian pitkiä, kun pelinkehittäjien pitäisi keskittyä tarjoamaan kuluttajille ennen kaikkea hyviä pelikokemuksia.

"I do believe that many of the single-player games last a bit too long and mechanics are used for too long. Games are too long- It's weird that people want replayability. Why the f**k are we talking about replayability? Do you know what percentage of people actually replay a game? I'm not sure if this is true, but I believe the people who buy games without playing once is a higher percentage than those who replay them. Yet, we're still focusing on that small part."

Tähän pelien mittaan liittyy se, että varsin harva pelaa aloittamansa pelit loppuun saakka. Myös tähän Fares on ottanut kantaa, ja Gamereactor uutisoi asiasta helmikuussa.

Josef Fares laukoi painavan sanansa yksinpelien pituudesta


Ladataan seuraavaa sisältöä


Cookie

Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.