Gamereactor pääsi kokeilemaan ennakkoon uutta Battle Royale -peliä Vampire: The Masquerade - Bloodhunt, jota kehittää Sharkmob. Sen tuoreen ennakon pääsee lukemaan täällä. Samalla päästiin haastattelemaan pelinkehittäjiä itseään.
Viestintä- ja IP-ohjaaja Martin Hultbergin mukaan peli sijoittuu selkeästi ja vahvasti World of Darknessin maailmaan niin totta vie.
"We are in every sense of the word, true to the Vampire: The Masquerade universe. This has been done in collaboration with the brand team at Paradox, and actually developed at the same time as they closed the development of V5, version 5 of the core rule books that were released a couple of years ago. We're very much integrated with the entire lore and fabric of that game."
Kuinka sitten luotu maailma vaikuttaa muuten hyvin tuttuun Battle Royale -pelaamiseen? Peliohjaaja Craig Hubbardin mukaan mukana on Masquerade-mekaniikka, joka ei anna armoa huolimattomille pelaajille.
"There is a Masquerade system. Essentially, if you're seen feeding, if you kill a civilian, you become bloodhunted, so you are visible to enemies. Even if you do minor infractions, like if you use your abilities in front of a civilian, you'll show up on the mini-map. You'll have to make decisions about what you are willing to risk."