Dansk
Svenska
Norsk
English
Deutsch
Italiano
Español
Português
Français
Nederlands
中文版
Indonesia
Polski
日本語
한국어
Česko
Ελληνικά
Türkçe
Tiếng Việt
عربي
Seuraa meitä
Youtube aikoo lisätä mainostustaan lisäämällä mainoksia suosittuihin minivideoihinsa Shorts. Ideana on tietenkin kilpailla TikTokin ja Instagramin videoille, ja Shorts on toistaiseksi ollut se paikka, jossa Youtuben mainoksia ei ole ollut mukana. Bloombergin mukaan tähän on tulossa muutos.
Alphabet Inc -firman uusimman talouskatsauksen yhteydessä tämän Youtuben omistavan Googlen emoyhtiö kertoi Googlen "chief business officer" Philipp Schindlerin suulla, että mainoksien lisäämisestä Shorts-videoihin kerätään palautetta. Samalla selvisi sekin, että nämä minivideot keräävät päivässä noin 30 miljardia katsomiskertaa. Moista mainostusmahdollisuutta siis tuskin jätetään hyödyntämättä.