Gamereactor



  •   Suomi

Kirjaudu sisään
Gamereactor
artikkelit

Warhammer 40,000: Space Marine VR on ainoa kerta, kun en ole saanut liikepahoinvointia VR:ssä

Defenders of Avarax -peli ei ehkä ole yhtä nätti tai monipuolinen kuin Warhammer 40,000: Space Marine II, mutta kumpikin tarjoaa samanlaisia sydäntä pumppaavia kokemuksia.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Matkustin hiljattain Manchesterin Trafford Parkissa sijaitsevaan vaatimattomalta näyttävään varastoon. Hieman kaupungin ulkopuolella piilossa on paikallinen Zero Latency -kokemus, jossa voit taistella zombilaumoja vastaan, suunnata hulluuteen ja ryhtyä Space Marineksi.

Toimiston Warhammer-nörttinä valitsin tietysti jälkimmäisen vaihtoehdon, ja asettaessani aseen kainalooni ja kuulokkeet päähäni astuin areenalle ja jouduin yhtäkkiä Avaraxiin, joka on Warhammer 40,000: Space Marine II:n faneille tuttu massiivinen kaupunki.

Warhammer 40,000: Space Marine VR on ainoa kerta, kun en ole saanut liikepahoinvointia VR:ssä

Nostan heti alkuun esiin sen, että yleensä kamppailen VR:n kanssa liikepahoinvoinnin takia. "Te ihmiset ette osaa tehdä mitään", tiedän, tiedän. Lukitseminen minkä tahansa rasittavan VR-pelin tekemiseen voi olla melko rasittavaa, joten olin hieman huolissani, kun tajusin, kuinka paljon tilaa täällä oli liikkua, mutta koko 30-minuuttisen kokemukseni Defenders of Avaraxin kanssa pysyin ilman sairauden häivääkään. Se johtui luultavasti siitä, että olin niin keskittynyt pitämään ötökkälaumat poissa selustastani.

Tämä on mainos:

Warhammer 40,000: Space Marine VR - Defenders of Avarax ei ole visuaalisesti läheskään yhtä terävä kuin Warhammer 40,000: Space Marine II. Se ei myöskään salli läheskään yhtä monen Tyranidin näkymistä ruudulla kerralla. VR-kokemuksen tuoma uppoutuminen lisäsi kuitenkin vaaran tunnetta, ja ötököitä vilisi sinua kohti kerrallaan tarpeeksi pitääkseen jännityksen korkealla ja toiminnan vauhdikkaana. Ei ole lähitaistelua, ei teloituksia. Käytössäsi on vain luotettava bolterisi, jossa on kranaattiliitäntä, ja satunnaisia raskaita aseita, joita voit napata pienissä kartoissa olevista ammuskapseleista. Toisaalta tämä pelattavuus on melko yksinkertaista, mutta toisaalta se on kokenut peli, joka on suunniteltu niin, että kuka tahansa voi vain tarttua siihen ja pelata. Ohjauksen opetteluun ei mene tunteja, ja minusta ampumisen tunne on tarpeeksi palkitsevaa ilman ylimääräisiä räikeitä efektejä. Gore syöksyy edelleen ruudun poikki, kun tapat Tyranidin, ja Space Marineina saat todella tunteen siitä, että olet kävelevä tankki, vaikka sinut voidaankin repiä kappaleiksi, jos joudut piiritetyiksi.

Warhammer 40,000: Space Marine VR on ainoa kerta, kun en ole saanut liikepahoinvointia VR:ssä

Warhammer 40,000 -universumi tuntuu edustavan hyvin, etenkin aseiden tuntumassa. Samankaltaiset efektit kuin Warhammer 40,000: Space Marine II:ssa on siirretty, ja raskaat aseet laulavat erityisesti, kun ne repivät läpi vihollislaumojen, jotka tulevat tiellesi. Melta-kivääri oli henkilökohtainen suosikkini, sillä se peittää ruudun ja viholliset violetin ja oranssin valon välähdyksellä. On vaikuttavaa, että kuulokkeet pystyivät pysymään mukana, kun ruudulla oli kerralla niin paljon efektejä ja vihollisia. En ole alustan asiantuntija, mutta käyttämäni HTC-kuulokkeet eivät koskaan tuottaneet vaikeuksia pelin kanssa, ei edes intensiivisemmissä kohtauksissa, kuten Hive Tyrantin taistelussa lopussa.

Kontrollit olivat yksinkertaiset ja reagoivat. Käytin ensimmäistä kertaa minkäänlaista VR-ohjaimen lisälaitetta, ja olin yllättynyt nähdessäni, että vaikka ohjaimeen oli kiinnitetty massiivinen muovipistooli, laukausten, uudelleenlatausten ja kranaattien palautteessa ei ollut ongelmia. Se pitää sinut uppoutuneena toimintaan, kun et huomaa pientä taukoa ennen kuin voit ladata uudelleen, ja voit keskittyä hammasriviin, jotka yrittävät puristaa päätäsi. Myös mahdollisuus juosta ympäri suurta huonetta auttoi tuntemaan, että olit keskellä toimintaa. Sanon kuitenkin, että kokemuksessa olimme vain minä ja toinen pelaaja, mikä tarkoittaa, että pystyimme liikkumaan toistemme ympärillä helposti. En voi kuvitella, millaista se oli ihmisille 8 miehen ryhmässä.

Tämä on mainos:

Peliä vetänyt kaveri vakuutti minulle, että pistemäärä oli melko vaikuttava ensikertalaiseksi (50 000+, mutta kuka sitä laskee?). Varmistin, että tein keisarille kunniaa Warhammer 40,000: Space Marine VR - Defenders of Avaraxin parissa viettämässäni ajassa. Tästä teoksesta ei tule pisteitä, sillä 30 minuutin kokemusta on vaikea laskea, mutta mielipiteeni VR:stä on muuttunut sen ansiosta. Ehkä minun on vain löydettävä oikeat pelit, jotka todella antavat minulle saman kokemuksen. Harmi, että luovutin VR-kuulokkeeni Espanjan toimistolle.

Warhammer 40,000: Space Marine VR on ainoa kerta, kun en ole saanut liikepahoinvointia VR:ssäWarhammer 40,000: Space Marine VR on ainoa kerta, kun en ole saanut liikepahoinvointia VR:ssä


Ladataan seuraavaa sisältöä