Suomi
Gamereactor
lifestyle

Wendy's korvaa ihmisten läpiajotilausten ottajat tekoälyn chatbotilla

Robottivallankumous ottaa ensimmäiset pienet askeleensa.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Kotiosavaltiossaan Ohiossa pikaruokaketju Wendy's testaa uutta teknologiaa. Yhteistyössä Googlen kanssa se luo tekoälyn chatbotin, joka ymmärtää, miten asiakkaat yleensä tekevät tilauksia läpiajossa, ja reagoi sen mukaisesti ottamalla tilauksensa keskustelevalla tavalla.

Wendy's uskoo, että jotkut asiakkaat eivät ehkä edes ymmärrä puhuvansa tekoälyn chatbotin kanssa, koska he toivovat voivansa antaa samanlaisen kokemuksen kuin ihmismiehitetty läpiajo. Jos he etsivät tällaista kokemusta, voisi suositella, että he vain ylläpitävät ihmisten käyttöä, mutta se on keskustelu, johon emme halua osallistua.

Wendyn tietohallintojohtaja sanoi, että tekoälyn chatbotin varhaiset testit tuottavat lupaavia tuloksia. Hän sanoi: "Se on vähintään yhtä hyvä kuin paras asiakaspalvelijamme, ja se on todennäköisesti keskimäärin parempi."

Chatbotin takana olevat ihmiset ovat myös ohjelmoineet sen lisämyyntiin, joten robotti kysyy sinulta, haluatko suurentaa ateriaasi, lisätä lisäominaisuuksia ja kaikkea muuta, mikä ärsyttää sinua läpiajossa.

Tämä on mainos:

Mitä mieltä olet siitä, että tekoäly ottaa tilauksesi?

Wendy's korvaa ihmisten läpiajotilausten ottajat tekoälyn chatbotilla


Ladataan seuraavaa sisältöä