Suomi
Gamereactor
artikkelit
WRC 3

WRC 3 - suunnittelijan haastattelu

Vuoden virallinen rallipeli julkaistaan lokakuussa. Gamereactor haastatteli pääsuunnittelija Matteo Pezzottia pelin uudistuksista, joiden luvataan nostavan sarja uudelle tasolle.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Tänä vuonna julkaistaan kolmas osa Milestonen WRC-sarjasta. Millaista sarjan kehitys on ollut tähän mennessä ja muuttaisitteko jotain matkan varrelta?
- Ennen WRC 3:n kehityksen aloittamista katsoimme kahta aiempaa peliämme ja ymmärsimme, mitkä osa-alueet kaipasivat kohennusta. Huomasin, että peleistä puuttui mahdollisuus uppoutua syvälle WRC:n ilmapiiriin. Haluamme siten antaa enemmän tilaa ajajille, tuottaa lähemmin todellisuutta vastaavia tilanteita ja luoda pelaajalle puitteet todellisen WRC-kokemuksen elämiseen.

Eli mihin pääkohtiin olette tämän vuoden versiossa keskittyneet?
- Uskollisuuteen lisenssille, grafiikan päräyttävyyteen ja pelikokemukseen. Nämä ovat kolme tärkeintä seikkaa. Kokemuksella viittaan uusiin vaativampiin erikoiskokeisiin (kapeikkojen ja pikkuteiden ystävät ihastuvat Espanjaan) sekä ehostettuihin pelimuotoihin. Vakuutan kaikille hardcore-pelaajille, että vaikka tarjottavat Challenge-haasteet ovat hauskoja, ovat ne myös erittäin tiukkoja. Sorateillä on paahdettava 180 kilometriä mittarissa - se ei ole helppoa!

WRC 3
WRC 3 hyödyntää uutta grafiikkamoottoria, joka parantaa rallin ulkoasua.

Viime vuonna lisäsitte super-EK:t. Onko erikoiskokeiden määrää tänä vuonna kasvatettu?
- Fanit toivoivat lisää erikoiskokeita ja vaihtelua tietyn rallin sisällä, eivätkä he tule pettymään. Lähes kaikki rallit on suunniteltu puhtaalta pöydältä. Uusia erikoiskokeita on lisätty ja olemme ottaneet mukaan myös Monte Carlon rallin.

Tämä on mainos:

Entäpä tien pintamateriaalit ja ominaisuudet eri ralleissa - onko näihin odotettavissa laajempaa skaalaa?
- Olemme tehneet sen eteen paljon töitä. Esimerkiksi Espanjassa olemme mallintaneet realistisemmin eri materiaalit teillä ja maassa. Walesissa sääolosuhteet tekevät rallista haastavamman joillain pätkillä - ja rallihan huipentuu Great Ormen rannikolle, mikä on mahtavaa.

WRC 3
Täyden lisenssin ansiosta mukana on yli 50 tallia, kaikki WRC-maat ja myös pikkuluokkia pääsarjan rinnalta.

Kuinka ajofysiikat ovat kehittyneet viime vuodesta?
- Aivan aluksi ohjelmoimme rengasfysiikat uudelleen. Renkaiden simulaatiota muutettiin jokaisen ajoneuvoluokan kohdalla ja pitoa muokattiin eri tienpintojen osalta. Tämä tarkoittaa realistisempaa tuntumaa ajaessa. Olemme myös päivittäneet jousitusta, ja nyt sen jäykkyys, iskunvaimennus, venyvyys ja puristuvuus ovat realistisempia kuin aiemmin. Lisäksi ratin ja peliohjaimen ohjaussyötteet on toteutettu kokonaan uudelleen, jotta peli vastaisi lähemmin todellista rallikokemusta.

Olette puhuneet paljon grafiikan ja valaistuksen parantamisesta, mutta näytteleekö sää yllättävämpää ja dramaattisempaa roolia tällä kertaa?
- Sää on tärkeä elementti pelissä. Haluamme pelaajien kokevat eri olosuhteet. Tällä haavaa kullakin erikoiskokeella on omat olosuhteensa, mutta emme ole sulkeneet pois mahdollisuutta muuttaa tätä, jos pelaajat näin toivovat.

Tämä on mainos:

Katso pelivideo Espanjan rallista

HQ

Kuinka tarkasti olette seuranneet WRC-kautta ja voiko tekoälykuskeilta odottaa todellisen kaltaisia suorituksia?
- Kuljettajien säätäminen on helppoa: Loeb vie mestaruuden ja muut taistelevat toisesta sijasta... Kunhan vitsailen! Kysymykseen palatakseni seuraan yleensä mestaruussarjan tapahtumia ja olemme yrittäneet sisällyttää sen moninaiset dynamiikat peliin. Olen esimerkiksi Petter Solberg -fani ja olemme mallintaneet hänen vauhdikkaan ajotapansa, vaikka mikä olisi. Ogierin ja uuden Volkswagen Polon kohdalla oli haasteita.

Millaisia muutoksia uramuotoon ja sen käyttöliittymään on tehty?
- Valikon osalta olemme tänä vuonna keskittyneet "taiteeseen". Olemme konsultoineet joitakin kuuluisia italialaisia kuvittajia. Tämän ansiosta saatoimme luoda valikon, joka vastaa lähemmin rallin konseptia ja esittää jotakin, jota ajopelit eivät kovin helpolla sisällä.

WRC 3WRC 3
Törmäilyhaasteessa styroksit saavat kyytiä. Driftatessa taas pisteitä heruu sivuluisuista.

Uramuodossa olemme puolestaan lähteneet liikkeelle pelin konseptista. Pelaaja aloittaa uransa uutena kuljettajana, joka osallistuu erityiseen uusien kykyjen kilpailuun. Pelaaja voi myös haastaa WRC-kuljettajan. Tämä polku sisältää seitsemän eri Challengea, kuten drift-haasteen, selviytymishaasteen ja niin edelleen. Tämä on kuitenkin vain yksi puoli uramuodosta. Pääfokus pysyy edelleen itse rallissa. Pelaajan on kasvatettava mainettaan ja päihitettävä kaikki muut nuoret ja lahjakkaat kuljettajat.

Onko moninpelin puolelle luvassa uusia pelimuotoja tai jaetun ruudun tilaa?
- Olemme keskittyneet yksinpeliin, joten moninpeliin ei ole luvassa suuria muutoksia. Pelaajat voivat edelleen haastaa kavereitaan, luoda peliauloja ja vertailla sijoituksiaan tulostauluilta. Tiedämme, että monet pitäisivät jaetun ruudun moninpelistä. WRC 3:ssa itse asiassa harkitsimme sen lisäämistä, mutta katsoimme paremmaksi pidättäytyä siitä toistaiseksi. Sarjan seuraavassa osassa se on kuitenkin mahdollinen ominaisuus.

Lopuksi, onko WRC 3:sta luvassa demoa?
- Emme voi sanoa vielä mitään. Annamme lisää tietoa lähiviikkojen aikana.

Katso pelivideo Portugalin rallista

HQ
WRC 3
WRC 3
WRC 3
WRC 3
WRC 3
WRC 3

Aiheeseen liittyviä tekstejä

WRC 3Score

WRC 3

ARVIO. Kirjoittaja Kimmo Pukkila

Virallinen MM-rallipeli palaa kahden pettymyksen jälkeen selvästi parannettuna. Riittääkö kehitysvauhti Dirtin selättämiseen?



Ladataan seuraavaa sisältöä