Dansk
Svenska
Norsk
English
Deutsch
Italiano
Español
Português
Français
Nederlands
中文
Indonesia
Polski
日本語
한국어
Čeština
Ελληνικά
Türkçe
Tiếng Việt
عربي
Seuraa meitä
On käynyt ilmi, että vuonna 2023 Xboxin pelimyynneistä peräti 90% oli digitaalista. Toisin sanoen vain joka kymmenes peli myytiin fyysisenä. Näyttää siis siltä, että taisto fyysisen ja digitaalisen jakelun suhteen on ohi.
Analyytikko Mat Piscatellan mukaan Nintendolla fyysinen media oli yli puolet peleihin käytetystä rahasta.
"From Circana's retail tracking service - In the US in 2023, physical spending on software for Nintendo platforms accounted for more than half of total physical software spending. Physical spending on software for Xbox platforms accounted for less than 10% of total physical spend."
Nintendolla siis fyysisen pelimyynnin osuus on 50%, ja Playstationillakin 40%.
Kiitokset, Reset Era.