Vaikka Halo Infinite oli todella menestyksekäs, kun se lanseerattiin vuoden 2021 lopulla, tuki julkaisun jälkeen oli todella heikkoa. Puhumme puuttuvista ominaisuuksista, teknisistä ongelmista, sisällön puutteesta ja viivästyneistä kausista sekä pelin sisäisten järjestelmiä koskevasta kritiikistä. Samalla pelaajat kokivat, että 343 Industries ei kommunikoinut lainkaan tai kuunnellut heitä.
Useimmat meistä luultavasti ymmärsivät tämän tarkoittavan, että ihmiset siirtyisivät pelistä eteenpäin. Reddit-käyttäjä Full-Plastic7324 antoi pontta tälle väitteelle. Halo Infinite -pelissä oli yhteensä 272 586 samanaikaista pelaajaa pian julkaisun jälkeen. Tänä päivänä palvelussa oli vain 6 319 yhtäaikaista pelaajaa (kirjoituksen aikaan se on jopa 3 488). Tämä tarkoittaa, että noin 2 % Halo Infinite Steam -pelaajista on jäljellä ja 98 % on siirtynyt muihin peleihin.
Halo Infinite on parantunut paljon viime aikoina, ja se saa kaipaamaansa tukea, mutta ei ole epäilystäkään siitä, että vaaditaan paljon enemmän kovaa työtä, jotta siitä tulisi jälleen suosittu moninpeli.