Suomi
Gamereactor
uutiset

Analyytikko: CoD maksulliseksi

Verkkopeli syö uusien pelien myyntiä

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Pelianalyytikko Michael Pachter kohauttaa esittämällä IndustryGamersin haastattelussa, että julkaisijoiden pitäis alkaa laskuttaa peliensä verkko-osuuksista. Näkemyksen takana on eilen julkaistu NPD:n tilasto, joka kertoo peleihin kulutetun rahamäärän pudonneen 6% viime vuodesta.

Pachter arvelee tämän johtuvan siitä, että Call of Duty: Modern Warfare 2:n tapaiset suurnimet imevät pelaajia saman pelin pariin kerta toisensa jälkeen, mikä vähentää tarvetta hankkia uusia pelejä. Jos ala haluaa säilyttää tulonsa sen pitäisi alkaa kerätä verkkopelimaksuina se, mitä uusissa hankinnoissa menetetään.

Hän lisää, että aloitteen tekeminen kuuluu Activisionille, jonka tallissa ylivoimaisesti suurimmat verkkopelit ovat. On kuulemma liian aikaista sanoa, kävisikö verkkopelaamisen kaupallistaminen erillisellä kuukausimaksulla, mikro-ostoilla, turnausmaksuilla, vai ehkä jollain yhdsitelmällä kaikkia kolmea. Jotain liikehdintää tähän suuntaan Pachter kuitenkin uskoo näkevänsä viimeistään Call of Duty: Back Opsin julkaisun lähestyessä.

Analyytikko: CoD maksulliseksi


Ladataan seuraavaa sisältöä