Aston Martin on ilmoittanut uusista muutoksista tiimissä, toivoen parantavansa vuonna 2025 kauden jälkeen, "kun he menivät taaksepäin", Mike Krackin sanoin... nyt entinen tiimipäällikkö. Krack oli Aston Martinin johtaja vuodesta 2022, mutta hänet on siirretty erilaiseen ja vähemmän keskeiseen asemaan, tiimi on juuri ilmoittanut.
Andy Cowell, joka aloitti Aston Martinilla lokakuussa uutena toimitusjohtajana, ottaa myös tallipäällikön roolin välittömästi. Mike Krackista tulee radanvarren johtaja, jonka tehtävänä on saada autosta eniten suorituskykyä radalla.
Aston Martinin organisaatiokaaviossa on tapahtunut useita muitakin muutoksia. Enrico Cardile (entinen Ferrarin alustasta ja aerodynamiikasta vastaava tekninen johtaja) tulee uudeksi tekniseksi johtajaksi, ja Tom McCullough, joka oli Performance Director, saa uuden johtoroolin laajentaen tiimin laajempaa kilpailuluokkien valikoimaa.
Cowell uskoo, että nämä organisaatiomuutokset ovat luonnollinen kehitys monivuotisessa suunnitelmassa tulla "mestaruuden voittaneeksi tiimiksi", mukaan lukien siirtyminen vuonna 2026 täyteen tehdastiimiin strategisten kumppaneiden Hondan ja Aramcon rinnalla.
Älkäämme unohtako, että Aston Martin nimitti arvostetun insinöörin Adrian Neweyn (joka työskenteli aiemmin Artyon Sennan kanssa) uudeksi pääinsinööriksi, mutta hän voi aloittaa työnsä vuoden 2026 auton parissa vasta tämän vuoden maaliskuussa. Saako Fernando Alonso vihdoin tavoittelemansa 33. voiton vuonna 2026?