Audi on tukenut valtavasti sähköistä liikettä autoteollisuudessa ja on ollut yksi aktiivisimmista toimijoista tällä alalla. Tätä varten saksalainen yritys on nyt paljastanut seuraavan askeleen eteenpäin e-tron GT -mallistolleen, mukaan lukien kolme uutta versiota, jotka saapuvat tilaukseen elokuussa.
Ensimmäinen malli on S e-tron GT, joka tarkoittaa "tyylikästä urheilullisuutta". Sen sanotaan olevan "korinvärimaalinauha Singleframen yläpuolella antaa Gran Turismolle entistä urheilullisemman ja visuaalisesti syvemmän ilmeen" sekä "ilmaverhot, jotka varmistavat optimaalisen ilmavirran etupyörän ympärillä etuesiliinassa, ovat voimakkaammin muotoiltuja".
Hieman premium-luokan RS e-tron GT:n sanotaan olevan "paljon radikaalimpi". Meille kerrotaan, että se "näyttää matalammalta ja näyttää halaavan katua yhdessä toiminnallisten L-muotoisten siipien kanssa" ja että "RS e-tron GT:n takapää lainaa elementtejä moottoriurheilusta".
RS e-tron GT Performance on ensimmäinen täysin sähköinen RS-malli, jonka Audi on koskaan luonut. Se "sisältää ainutlaatuisia muotoiluelementtejä ja erottuu RS e-tron GT:stä mattapintaisella, tummennetulla hiilikatolla yhdessä valinnaisten hiilinaamiointielementtien kanssa".
Meille kerrotaan myös, että jokainen malli tarjoaa suuremman lataustehon ja sähköisen nelivedon toimintasäteen ja suorituskyvyn parantamiseksi. Erityisesti S e-tron GT:n teho on 500 kW, RS e-tron GT:n 630 kW ja RS e-tronin 680 kW, joista jälkimmäinen on "tehokkain tuotantoauto, jonka Audi on koskaan rakentanut".
Mitä tulee suorituskykyyn, S e-tron GT:n nopeus on 0-62 mailia tunnissa 3,4 sekuntia, RS e-tron GT:n 2,8 sekuntia ja RS e-tron GT:n suorituskyky huimat 2,5 sekuntia. S-mallin enimmäisnopeus on 152 mph, kun taas kaksi RS -mallia on rajoitettu 155 mph: iin.
Näiden uusien autojen hinnoittelua ja virallista julkaisupäivää ei ole vielä paljastettu.