Gamereactor



  •   Suomi

Kirjaudu sisään
Gamereactor
uutiset
Cronos: The New Dawn
KUUMAA NYT: Gamescom 2025 -raportointi

Bloober Team: "olemme tavallaan asiantuntijoita siinä, että laitamme Puolan jokaiseen peliin"

Puhuimme puolalaisen kehittäjän kanssa Cronos: The New Dawnista.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Cronos: The New Dawn on saapunut ja on pelattavissa PC:llä ja konsoleilla. Pelin on kehittänyt puolalainen Bloober Team ja studio käyttää puolalaista perintöään ja asiantuntemustaan herättääkseen pelissä henkiin tuhoutuneen puolalaisen maailman, joka sijoittuu Krakovan kaupungin melko pelottavaan esikaupunkialueeseen.

Tämän sanottuamme tapasimme hiljattain pääkäsikirjoittajan ja kerronnan johtajan Grzegorz Liken, jossa kysyimme Blooberin päätöksestä palata juurilleen ja esitellä Puola tässä vaikuttavassa ja pelottavassa videopelissä sekä siitä, mistä nimikkeen New Dawn -elementti sai alkunsa.

"Ai niin, tiedättehän, se on hauskaa, koska jossain vaiheessa tajusimme, että olemme nyt tavallaan asiantuntijoita siinä, että laitamme Puolan jokaiseen peliimme", Like kertoo. "No, Silent Hillin lisäksi tietysti. Ja tiedättehän, me loimme yhden Krakovan kaupungin vuokrakerrostaloista The Observerissa. Sitten käytimme samaa kerrostaloa The Mediumissa, ja loimme uudelleen myös hotellin, jossa koko peli tapahtuu. Mutta nyt Cronosin kanssa päätimme tehdä isoja juttuja. Loimme uudelleen koko Krakovan kaupunginosan, jonka nimi on Nowa Huta. Mutta me käänsimme sen New Dawniksi.

"Se on hauskaa, koska se on minulle hyvin henkilökohtaista, koska asun siinä paikassa. Synnyin siellä. Kun näytin trailerin äidilleni, hän kysyi: 'Miksi teit tuon? Se oli niin kaunis kaupunki, ja sinä tuhosit sen.' Mutta se on siistiä. Emme valinneet sitä kaupunkia egomme vuoksi, vaan koska Nowa Huta oli hyvin mielenkiintoinen taustatietonsa, historiansa ja luomisensa vuoksi. Toisen maailmansodan jälkeen olimme Neuvostoliiton vaikutuspiirissä. Se oli hyvin synkkiä aikoja Puolalle, mutta päätimme sijoittaa pelin tuohon tilaan ja tavallaan valita tuon hetken, koska se oli kansakunnalle hyvin koetteleva. Päätimme testata hahmojamme ja heidän suhteitaan ja kaikkea sellaista. Kuten David Lynch kerran sanoi, suuressa pimeydessä pienet kauneuden kipinät loistavat eniten.

"Siksi valitsimme sen. Se sopii hyvin yhteen vanhan brutalistisen arkkitehtuurin kanssa. Se sulautuu hyvin, yllättävän hyvin kasettifuturismiin. Siellä voi nähdä kaikenlaista Matkustajien ja Kollektiivin teknologiaa. Se sulautuu hyvin kommunistiseen arkkitehtuuriin, kuten neuvostoliittolaiseen sosiaalirealismiin, kuten sitä ammattimaisesti kutsutaan."

Katso koko haastattelu alta, jos haluat lisätietoja pelistä, joka teki meihin suuren vaikutuksen, kun arvostelimme sen aiemmin tässä kuussa.

HQ

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä