Suomi
Gamereactor
uutiset
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Crash Bandicoot tehtiin uusiksi japanilaiseen makuun, ja syy on yllättävä

Japanilaisten mielestä Crash Bandicoot on liian ruma ja outo.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Oi niitä aikoja... se oli aikaa se. 1990-luvulla oli paljon maskotteja, ja kaikki olisivat halunneet omansa. Playstationilla ei varsinaista omaa maskottia ole ollut, mutta lähimmäksi pääsi ehkä Crash Bandicoot.

Japanin markkinointitiimi koki Crash Bandicootin kuitenkin liian rumaksi ja oudoksi. Pelkona oli, että otus pelottaisi japanilaiset kuluttajat pois kokonaan. Siksi Crashiin tehtiin pieniä muutoksia nimenomaan japanilaisten tarpeisiin. Lisäksi tarvittiin tarttuva biisi, ja sellainen saatiin. Ja näin Crash Bandicoot siivitettiin menestykseen Japanissa.

Paljastuksen teki entinen Sonyn iso pomo Shuhei Yoshida Kyle Bosmanin haastattelussa Youtubessa.

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä