Nappasimme hihasta Larian Studiosin luovaa ohjaajaa Swen Vinckeä ja tenttasimme häneltä lisää tietoa loistavan Divinity: Original Sinin jatko-osasta. Mies suostuikin kertomaan hieman lisää uutukaisesta ja mukana on myös tuttuja asioita vanhasta pelistä:
"Haluan pitää kolme asiaa, jotka nähtiin ensimmäisessä pelissä", Vincke selittää. "Ensimmäinen on perinteisistä roolipeleistä tuttu vapauden tunne. Toinen on taistelu, mutta luonnollisesti haluamme kehittää järjestelmää entisestään. Haluamme myös tehdä enemmän asioita moninpelin kanssa, sillä kolmasosa ykkösen pelaajista nautti tästä pelimuodostsa. Yritämme kasvattaa tätä lukua suuremmaksi ja se tapahtuu tarjoamalla entistäkin enemmän vaihtoehtoja pelaajille. Yksi uudistus on pelimuoto, jossa joku ottaa pöytäroolipeleistä tutun pelinjohtajan roolin."
Divinity: Original Sin II nähdään tällä haavaa ainoastaan PC:llä. Tämä johtuu Vincken mukaan siitä, että pelissä on hirvittävästi erilaisia osasia ja keskenään toimivia sisäisiä mekaniikkoja. Jos he edes harkitsevat konsoleilla julkaisua, se tapahtuu vasta myöhemmin, sitten kun koko paketti on saatu täysin vakaaksi.
Vincken haastattelun näet kokonaisuudessaan alta.