On olemassa pelien lajityyppejä, joissa edistymisen tunne saavutetaan käyttämällä peliin ja sen harjoitteluun huomattava määrä aikaa. Tällainen vaatimus saattaa olla liikaa sellaisille, jotka eivät koe moista ajankäyttöä kaiken vaivan arvoiseksi riippumatta siitä, miten suuri onnistumisen tunne lopussa odottaakaan.
Tähän kehittäjä Action Square haluaa muutoksen pelillään Dungeon Stalkers. Kyseessä on niin sanottu luolastoryömintä niin sanotuilla PvEvP-elementeillä, ja Early Access -vaihe starttaa syksyllä 2024.
Gamereactor pääsi kokeilemaan peliä Gamescomin humussa, ja samalla haastatteluun otettiin pelin kehittäjiä. He itse tähdensivät, että tarkoituksena on saada vaativaan niin sanottuun extraction-pelaamiseen tutustutettua uusia pelaajia matalalla kynnyksellä.
Tavoite saavutetaan antamalla pelaajille mahdollisuus harjoitella PvE-hengessä rauhassa, ja sitten "päivittää" pelaamistaan moninpelin puolelle, jossa palkitaan paremmalla roinalla, mutta myös vaaditaan enemmän.
Katso koko haastattelu alta täällä Gamereactorissa.