Telltale Games sulki ovensa jokin aika sitten, ja samalla sadat työntekijät menettivät työnsä. Näyttää siltä, että firman suunta oli jo vuosia tiukasti kohti alamäkeä. Firman pitikin tehtailla koko ajan enemmän ja enemmän pelejä pitääkseen bisneksen toiminnassa.
Telltale Gamesilla ei koskaan ollut taloudessaan niin sanottua puskuria pahan päivän varalle. Näin ollen esimerkiksi lykkääminen lopullista hiomista varten ei tullut kysymykseen. Haastattelussaan Game Informerille Telltalen entinen työntekijä Emily Grace Buck kertoi, että juuri tämä yhdessä toimitusjohtaja Kevin Brunerin kanssa loi niin sanotun crunch-toimintamallin.
"For other studios, it happens all the time in games where, 'Our release date is this fall' and then the studio will announce that fall, 'Oh you know what, the game wasn't ready, we pushed it out until next spring.' And that really wasn't something that Telltale could do. We didn't have the budgets to delay production that long; we didn't have the cushion."
"Being in a creative room with Kevin [Bruner] could, in a lot of instances, be very difficult. He was known for asking for extremely large changes very close to ship date that would mandate crunch for a huge percentage of the studio, which is obviously not ideal. Yet at the same time, he was under a lot of pressure from the board that wanted certain types of products to come out."