Sonia Linares liittyi Paradox Interactiven palvelukseen Electronic Artsin kanssa vietetyn pitkän historian jälkeen, kun julkaisija avasi seitsemännen studionsa Paradox Tinton muodossa vuonna 2020. Gamelab 2023 -tapahtumassa katselimme taaksepäin yrityksen kehityskulkua toimintopäällikön kanssa alla olevassa videossa.
"We actually are working on a new DLC", Linares recalls about the new content being created in Sitges. "So there's so little I can tell you because we want to keep the hype and the secrecy until more things are settled."
"But yeah, it's going to come up soon, hopefully", she continues. "This year we also have the 10th anniversary of Europa Universalis IV. So there's going to be a lot of marketing activities, hopefully, as well".
Kun puhutaan näin pitkäjänteisestä ponnistelusta, kysyimme Linaresilta, kuinka he pitävät yhteisön sitoutuneena niin monen vuoden ajan. Samalla tiedustelimme, kuinka usein heitä pyydetään tuomaan markkinoille kokonaan uusi julkaisu, mikä tietysti tarkoittaisi Europa Universalis V:tä.
"I mean, the audience and the fans are quite divided", she explains. "Some people, for years they've been asking for more and new iterations of Europa Universalis 4. And they keep asking. Some others, they know that when a game goes out, it's not fully built in the sense that you cannot compare it to a game that has been 10 years in development, right? So the audience and the fans are a little bit torn. They want something new, but they like what they have. So I must say that I have zero credit on keeping the community engaged. That's all on the content designers, the game director [Johan Andersson] and the rest of the team that does an amazing job".
Itse asiassa Europa Universalis IV on saanut "kaksi DLC:tä vuodessa ja fanit ovat todella, todella onnellisia" siitä lähtien, kun studio asettui Sitgesiin. Jos haluat lisätietoja yrityksen kulttuurista ja joukkueen koosta ja rakenteesta, katso koko video yllä.