The Coalition esitteli pelin Gears 5 toimivuutta tulevalla Xbox Series X -konsolilla Inside Unreal -lähetyksessä. Luvassa on tavoitteena muun muassa moninpelin osalta kuvan säntäilyä 120 ruutua sekunnissa, mikä toimiikin hyvänä tekosyynä hankkia uusi televisio.
Contact Shadows
- This allows extremely realistic shadowing as each pixel on screen traces back to the light source to eliminate any shadow biasing artefacts or fill in missing shadows.
Screen Space Global Illumination gated from UE4 4.24
- This feature allows us to achieve full real-time GI at 60fps/4k.
SSGI's AO pass replaces the more traditional SSAO giving a much more naturalistic broad real-time AO.
Higher particle counts.
- Our particle counts are 50% higher than PC Ultra Spec
Real Time Cinematics in 4K 60FPS
- Xbox One Cinematics were 4K 30FPS
Investigating 12OFPS Multiplayer support
Lisäkin PC-versiosta tuttuja asetuksia tuodaan Xbox Series X -versioon.
Vaikuttaa siis siltä, että uudella konsolilla Gears 5 on hyvä peli testata masiinan tehoja.
Kiitokset, Wccftech