Gears of War 4 toimii Microsoftin Play Anywhere -kampanjan (pelaa samaa peliä monella eri laitteella) mallioppilaana ja viimeaikaisten haastattelujen perusteella sisältää jotain varsin erityistä PC-pelaajille (peli itse on Windows 10 -yksinoikeus).
Microsoftin tekninen johtaja Mike Rayner kertoi Digital Foundryn haastattelussa studion kehittävän nelososasta "erittäin optimoitua ja muokattavaa". Teho-PC:n omistajien pitäisi saada siis koko rahan edestä erilaisia säätömahdollisuuksia ja vähemmän tehokkaidenkin kyetä pyörittämään peliä kohtalaisesti.
"Meillä on nyt 28 eri asetusta ja mietimme koko ajan lisää täyden kontrollin mahdollistamiseksi", Rayner sanoi. "Asetusten kohdalla haluamme selittää selkeästi, mikä ne vaativat eri komponenteilta GPU:sta CPU:hin ja VRAMiin." PC-version ruudunpäivitystä ei ole rajoitettu millään tavoin, eli esimerkiksi GSYNC-monitoreista saa täyden hyödyn irti.
Gears of War 4 ilmestyy Windows 10 PC:ille ja Xbox Onelle Play Anywhere -kampanjan kera lokakuussa.