Videopeliala on muutoksessa, sillä pelattavaa on enemmän kuin koskaan, ja pelien tarjoama viihde on vaihtelevampaa kuin koskaan. Näin ollen yksittäisellä pelillä on alati vaikeampaa saavuttaa yleisönsä. Rockstarin veteraanilla Leslie Benziesilla on kuitenkin aatoksia. Asiasta Benzies kertoi Edge-lehdelle, ja asiasta raportoi Games Radar.
Vuorokaudessa on tietty määrä tunteja, eikä pelaajien lukumäärä enää kasva. Tämä on nähty pelialalla viime vuosina niin pelien kuoppaamisissa kuin studioiden sulkemisissakin. Onkin siis katsottava dataa, ja selvitettävä, mitä ihmiset haluavat pelata. Pelialan on kasvettava älykkäämmäksi.
"There are no more hours in the day, there are no more humans emerging that play video games, so there's a finite user base. There are so many games, and I think we're starting to feel the effects of that over the past year or so, in closures and layoffs."
"These days, you have to look at your analytics. You've got to see what people want to play... I think we as an industry need to get smarter, to know, 'Will people actually want to play this?'"