Suomi
Gamereactor
uutiset
Palworld

Helldivers II -pomo tulitti täydeltä laidalta koskien pelaajien vaatimuksia

Arrowhead Game Studiosin Johan Pilestedtin mukaan pelaajat eivät ymmärrä, että lähes aina kaikilla muutoksilla on suuri vaikutus kokonaisuuteen.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Live service -pelaaminen tuntuu olevan edelleen kova juttu pelialalla, mutta tietysti sellaisten tekeminen on vaikeaa, ja pelaavan kansan kiinnostuneena pitäminen pidemmän aikaa vieläkin vaikeampaa. Arrowhead Game Studios (Helldivers II) ja Pocketpair (Palworld) ovat joutuneet toteamaan, että pelaava kansa vaatii päivityksiä sellaisella tahdilla, johon ei kyetä vastaamaan.

Games Radarille kansalta tulevasta paineesta kertoi Palworldin yhteisövastaava eli "community manager" John Buckley. Pelaava kansa ei ymmärrä, miten kauan sisällön tuottamisessa kestää.

Arrowhead Game Studiosin Johan Pilestedtin mukaan puolestaan kansa ei ymmärrä, että yleensä kaikilla muutoksilla pelin tasapainoon on suuria vaikutuksia kokonaisuudelle.

Viestinä tuntuu olevan, että pelaavan kansan tulee maltillistaa odotuksiaan ainakin joiltain osin.

"People say, can't they add this or do that. Most of the time, all of the decisions that you make, especially the larger the game gets, have so many consequences that cascade, making something that seems easy really hard, or something that seems really hard to be super simple. It's unintuitive unless you've worked in games to see how they're created."

Palworld

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä