Jonkin aikaa vaikutti siltä, että niin sanotut live service -pelit tulevat olemaan se tulevaisuuden suunta pelialalla. Ne tarjoaisivat tasaisen tulovirran, ja mahdollisesti ehtymättömät mahdollisuudet. Sony ja Playstation päättivät muutama vuosi sitten panostaa tähän ihan tosissaan, ja tarkoituksena oli panostaa vahvasti tulevina vuosina juuri live service -pelaamiseen. Tänään tilanne on se, että live service -peleistä on runsaasti jo liikaakin tarjontaa.
Playstationilla on ollut niin sanotusti uunissa lukuisia live service (tai GAAS eli game as a service) -projektia, ja yli puolet niistä olisi joko epäonnistunut tai kokonaan kuopattu. Tappiot olisivat toki niin ikään mittavia.
Lista olisi seuraava. Toisin sanoen kaikkiaan 16 projektista 9 olisi kuopattu tai epäonnistunut.
Kiitokset, Reddit, Forbes ja Tech 4 Gamers