Suomi
Gamereactor
uutiset
Eville
KUUMAA NYT: Gamescom 2022 -sisältö

Ihmissuden innoittama Eville pitää pelaajan mukana menossa kuoleman jälkeenkin

Gamescomin humussa selvisi myös, miten huono käytös pidetään sosiaalisessa pelissä aisoissa.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Koronaviruksen jylläyksen aikana Among Us kohosi suosioon suureen, kun ihmiset etsivät uusia tapoja olla toistensa kanssa tekemisissä. Samanlaisen sosiaalisen pelin hengessä toimii myös PC:lle 11. lokakuuta julkaistava Eville.

Gamescomin humussa Gamereactorille selvisi, että Eville on ollut kehityksessä noin neljä vuotta, eli jo ennen koronaa. Innoitusta on haettu klassisesta seurapelistä Werewolf, joka myös Mafian nimellä tunnetaan. Vest Gamesin toimitusjohtaja Hendrik Hollenborg tähdensi, että eroja verrattuna lähdemateriaaliin on, kuten yön ja päivän vaihtelu.

"We have a day and night cycle, and you can walk around, use abilities or place traps for example. And at night all the bad guys are awake, so as the bad guy you have to go through the city, invade houses and get your kills. It's all real time unlike the board- or party games."

Sosiaalisen pelin haasteena on tietenkin aina ja kaikkialla saada huono käytös kitketyksi pois. Perinteisen moderoinnin ja ilmoituksien tekemisen ohella pelaajat pyritään pitämään mukana pelissä silloinkin, kun se oma hahmo on jo kuollut.

"We have things to keep the players in the game. For example, you can play after your death. You can still support the players of your team even if you die early. This is something we have seen in other games that wasn't really handled. We wanted to circumvent it [the negative behaviour] by having you keep playing even when you are dead," explains Hendrik Hollenborg.

HQ
Eville

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä