Ei ole mikään salaisuus, että fyysiset videopelit ovat jäämässä digitaalisten julkaisujen jalkoihin. Ihmiset ovat suuntaamassa yhä enemmän kätevään digitaaliseen julkaisukonseptiin, ja tämä näkyy fyysisten pelien myyntiluvuissa.
Tesco, yksi Ison-Britannian suurimmista supermarkettiketjuista, on ilmoittanut, että se ei enää varastoi fyysisiä videopelejä hyllyilleen 2 800 myymälässään. Tesco on ilmoittanut jatkavansa digitaalisten pistekorttien (kuten V-Bucks ja eShop-luotto) varastointia, mutta sen myymälöissä ei enää ole pelilaatikoita.
Kuten Gamesindustry.biz raportoi, tämä tapahtuu suunnilleen samaan aikaan, kun GameStop ilmoitti jättävänsä kokonaan Irlannin ja sulkevansa kaikki 35 myymälää, jotka sillä oli eri puolilla maata.
Saadaksemme paremman käsityksen tästä trendistä, Gamesindustry huomauttaa myös, että vaikka Isossa-Britanniassa debytoivat kesäkuussa sellaiset isot julkaisut kuin Diablo IV, Street Fighter 6, Final Fantasy XVI ja F1 23, niin vain 18 % kuukauden aikana myydyistä peleistä oli fyysistä myyntiä.