Nykyään digitaaliset pelit ovat se tavallisin tapa kuluttaa pelejä eikä ole lainkaan selvää, että fyysistä versiota pelistä on aina edes saatavilla. Lisäksi uusissa pelikonsoleissa ei enää ole automaationa mukana fyysistä levyasemaa.
Jälleenmyynti on tietenkin mahdotonta, jos peli on ostettu digitaalisena. Suurempi ongelma on kuitenkin se, ettei kuluttaja itse asiassa omista ostamaansa peliä. Kuluttaja ostaa vain oikeuden pelata ostamaansa tuotetta, ja tuo lupa voidaan ottaa pois milloin tahansa. Näin on tehnyt esimerkiksi Ubisoft ajaessaan alas autoilupelinsä The Crew. Digitaalinen peli saattaa myös menettää ajan kuluessa ominaisuuksiaan, kuten verkko-ominaisuudet, musiikkivalikoimansa ja niin edelleen.
Yhdysvaltain Kaliforniassa on säädetty laki, jonka mukaan verkkokauppojen on tehtävä selväksi, ettei kuluttaja omista ostamaansa tuotetta, vaan ainoastaan käyttöoikeuden. Asiasta kertoi journalisti Stephen Totilo Game Filessa.
"--- need to provide purchasers with the conditions of the license and a warning, if applicable, that a loss of rights to aspects of the content-such as the expiration of music licenses-could cause the game or other digital work to be pulled."