Suomi
Gamereactor
uutiset
Fable Legends

Microsoftin mukaan Lionhead oli yksi suurimmista virheistä, mutta että siitä on otettu opiksi

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Lionhead kohosi maineeseen peleillään Black & White, ja todella isoksi studio kasvoi Fablen ansiosta. Sitten Peter Molyneux ylennettiin Microsoftin Game Studiosin Euroopan luovaksi ohjaajaksi. Mutta sitten tuli Konect, ja Lionhead teki pelin Fable: The Journey, joka ei menestynyt sitten lainkaan. Sitten yritettiin niin sanottua asymmetrista moninpeliä Fable Legends, jota ei koskaan julkaistu ennen studion sulkemista. Episodia pidetään Microsoftin yhtenä pahimpana virheenä, ja he itse näyttävät olevan samaa mieltä.

Xboxin 20-vuotisen taipaleen dokumentissa Power On Microsoftin Shannon Loftis sanoo, että Lionhead on yksi suurimpia mokia.

"One of the biggest missteps that we learned from in the past was Lionhead. We had already published Fable 1, and it was a hit... People wanted more, and so we bought Lionhead. Those were good years. But after Fable 2, Kinect came along and the Fable-Kinect marriage just never really took. And then Fable: The Journey was a passion project for a lot of people, but I think it deviated pretty significantly from the pillars of what made Fable 1 and 2 so popular."

Xbox-pomo Sarah Bond sanoo Microsoftin pyrkineen ottamaan opiksi Lionheadista.

"We acquired Lionhead in 2006, and shut it down in 2016. A couple of years later we reflected back on that experience. What did we learn, and how do we not repeat our same mistakes?"

Uusi Fable on tällä hetkellä työn alla, ja sitä kehittää Playground Games. Mukana on joitakin entisiä Lionheadin kehittäjiä.

Jopa Xbox-pomo Phil Spencer sanoo, että Lionheadin kohtalo on surullinen.

"You acquire a studio for what they're great at now, and your job is to help them accelerate how they do what they do, not them accelerate what you do."

Fable Legends

Kiitokset, IGN

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä