Suomi
Gamereactor
uutiset

Mistä achievementit tulevat?

Näin Xbox 360:n nakkulahippa syntyi

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Jokaisen Xbox-pelaajan suosikkiääni, iloinen "Achievement unlocked" -piippaus oli itseasiassa viime hetken lisäys järjestelmään, kertoo nakkulajärjestelmän kehittämiseen osallistunut Vince Curley. Viime hetkellä liki valmiiseen järjestelmään lisättiin myös nippu muita nykyisin täysin itsestäänselviä piirteitä, kuten saavutetusta suoritteesta kertova ponnahdusikkuna.

Kiistanalaista oli myös se, voisiko nakkuloita tienata silloinkin kun konsoli ei ole yhteydessä Xbox Liveen. Järki onneksi voitti. Täydellisessä maailmassa joka kesämökillä olisi langaton verkko sadepäivien varalle, mutta käytännössä jos verkon ulottumattomissa suoritetut saavutukset olisivat vain hävinneet bittiavaruuteen, nakkulajahti tuskin olisi alkuunkaan niin suosittua kuin mitä se nyt on.

Jos nakkulat nappaavat muutenkin kuin pelaajaprofiiliin kolisevina pisteinä, eiku Xbox.comin kehittäjäblogauksesta.

Mistä achievementit tulevat?


Ladataan seuraavaa sisältöä