Motion Twin ei tehnyt Dead Cellsin jatko-osaa, koska he eivät välitä pätkääkään siitä, mitä mieltä sinä olet
Fanien painostus ei koskaan vaikuttanut studion päätökseen rakentaa seuraava peli.
Jonkin aikaa Dead Cells oli yksi markkinoiden suosituimmista action roguelike -kokemuksista. Motion Twinin kehittämä indie-sensaatio oli niin valtava menestys, että se sai valtavasti lisätukea ja jopa julkaistiin lähes jokaisella kuviteltavissa olevalla alustalla. Tästä valtavasta menestyksestä huolimatta kehittäjä ei kuitenkaan koskaan tehnyt jatko-osaa, sillä Motion Twin päätti sen sijaan työskennellä toisen projektin parissa, joka tunnettiin nimellä Windblown.
Mutta miksi näin kävi? Hiljattain toinen luova johtaja ja pelisuunnittelija Yannick Berthier puhui PCGamesN:n kanssa, jossa hän selitti tämän syyn.
"Meitä ohjaa se, mitä haluamme tehdä. Jos olisimme 'yritys', puhuisimme nyt Dead Cells 2:sta. Emme puhu Dead Cells 2:sta. Puhumme Windblownista, koska olemme kollektiivi yksilöitä, jotka ovat luovia ja haluavat luoda asioita."
Hän jatkaa: "[Jos] olisimme olleet [osa] toista yhtiötä, ehkä paine jatko-osan tekemiseen olisi ollut paljon, paljon voimakkaampi - tarkoitan, sisäisesti. Ulkoisesti se on erittäin voimakas. Jokaiseen julkaisuumme tulee yleensä kommentteja, kuten 'OK, hienoa, milloin Dead Cells 2?' Mutta se on ihan hyvä. Se on meidän todellisuutemme."
Joten ehkä Dead Cells 2 tulee todellisuudeksi, mutta vasta sitten kun Motion Twin on valmis tekemään pelin, eikä siksi, että fanit painostavat heitä jatkuvasti tekemään niin.







