Suomi
Gamereactor
Urheilu

MotoGP lanseeraa uuden logon ja brändin itselleen, mutta kaikki eivät ole vaikuttuneita

MotoGP pyrkii houkuttelemaan uusia faneja uudelleenbrändäyksellä: uudella logolla ja motolla.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Moto GP päätti kautensa 2024 viime viikonloppuna, kun uusi maailmanmestari Jorge Martín otti viestikapulan Francesco Bagnaialta. Maailman arvostetuin moottoripyöräkilpailu, jota edelleen hallitsevat espanjalaiset ja italialaiset (Marc Márquez ja Enea Bastiniani olivat nro 3 ja 4), uudistaa brändiään ensi vuonna.

Uusi logo, uusi motto, jaettu näyttelijä Emilia Clarken kertomassa videossa. Tämä on "jännittävin urheilulaji maan päällä", tiivistettynä kolmeen maailmaan: "Nopeampi. Eteenpäin. Peloton."

Uuden logon on suunnitellut suunnittelustudio Pentagram, ja se on "brändin täydellinen kehitys, mukaan lukien taideteokset, liike, kirjasinlaji, visuaalinen identiteetti ja sanallinen identiteetti, joka on suunniteltu viemään maailman jännittävin urheilulaji uudelle aikakaudelle".

Uuden logon M on saanut inspiraationsa kahdesta pyörästä, jotka ovat kaltevia ja lähellä toisiaan radalla. O viittaa pyörän geometriaan ja T, ratsastaja niiden välissä, "ihminen ja kone".

Sosiaalisessa mediassa kaikki fanit eivät ole vaikuttuneita. "Uusi logo näyttää liian yleiseltä, vanha oli ikonisempi", sanoo Coronas de Laurel, ja muut fanit pyytävät vanhan logon palauttamista.

Logon virallisessa esittelyssä Barcelonan Museu Nacional d'Art de Catalunyassa Moto GP: n kaupallinen johtaja Dan Rossomondo sanoi El Paísille, että he pyrkivät "houkuttelemaan lisää turisteja, muita satunnaisia faneja, esittelemään urheilua ja sankareitamme, ratsastajia, kaikille yhteiskunnan aloille".

MotoGP lanseeraa uuden logon ja brändin itselleen, mutta kaikki eivät ole vaikuttuneita

Liittyy aiheisiin:

Urheilu


Ladataan seuraavaa sisältöä